Elindult a buszforgalom is

kr hid 1
A pontonhidat péntek óta használhatják a menetrendszerinti buszjáratok.

A tervek szerint november közepéig tart a kesznyéteni Sajó-híd teljes lezárás mellett zajló felújítása. Mintegy tizenötezer ember mindennapi közlekedését érinti a lezárás, akik vagy az árvízkor megszokott kerülőutat használják, vagy Girincsnél komppal, illetve Körömnél a katonai pontonhídon kelnek át a Sajón.

Ez utóbbit használják múlt péntektől a menetrend szerinti buszjáratok is, így a Tiszaújváros-Kesznyéten közötti 59 perces menetidő 33 percre csökkent. Óránként mintegy 60-65 jármű kel át a hídon, melyet a II. Rákóczi Ferenc Műszaki Ezred katonái telepítettek. 44 méter hosszú, és 60 tonna a teherbírása, a forgalom egy sávon halad, jelzőlámpa irányítja.

- A mi katonáink teljesítik azt, amit vállaltak - mondta a témában tartott sajtótájékoztatón Németh Szilárd, a Honvédelmi Minisztérium parlamenti államtitkára -, kizárólag a Magyar Honvédség képes ma Magyarországon arra, hogy a Tiszán vagy a Dunán pár óra alatt átkelőhelyet tudjon létesíteni, ha arra szükség van. Katonáink bebizonyították, hogy ilyen eseteket is meg tudnak oldani. A híd biztonságáról egy 24 fős állomány gondoskodik, 12 órás váltásban dolgoznak, mindig 15-en vannak a helyszínen, köztük búvár és orvos is - mondta az államtitkár.

Koncz Ferenc, térségünk országgyűlési képviselője a híd építésének körülményeiről szólt. Az ötlet már a kesznyéteni híd lezárása előtt felmerült, előbb egy kesznyéteni helyszínen, később a girincsi komp helyén, végül Köröm bizonyult a megfelelő helyszínnek az útviszonyok minősége miatt.

- A honvédség partner volt ebben - mondta Koncz Ferenc -, a magyar kormányzat állja a költségeket, a környékbeli önkormányzatok pedig gondoskodnak az állomány étkeztetéséről és szállást is adnak a számukra. A szakhatóságok az engedélyeztetést gyorsították meg, tehát széleskörű összefogás valósult most meg.

Fodor Petra